Hurriyet Spor

Bumerang - Yazarkafe

Depresyonla başa çıkma yolları

1. Düşüncelerimiz duygularımıza yön veriyor


 

Hissettiğimiz duyguların oluşmasında düşüncelerimizin önemi
büyüktür. Her şeye ne kadar olumlu yaklaşırsak ve güzel
tarafından bakarsak duygularımız ve bedenimizin verdiği tepki
de daha olumlu olacaktır. Kısacası duyguların ve tepkilerin
oluşmasında düşüncelerimiz büyük rol oynar. Her şeyi kötü ve
olumsuz tarafından görürsek bilinçaltımızda şekillenen bu
düşünceler hislerimizi etkileyerek kötü hissetmemize neden
olurlar.

2. Olumsuz düşünceleri olumlularla değiştirin


Genelde her şeyi olumsuz ve karamsar değerlendirmeye
yatkınsanız bu düşünceleri tersine çevirerek daha yapıcı ve
olumlu düşünmeye çalışabilirsiniz.
Olumsuz düşünceleri tersine çevirme:

Olumsuz düşünce: Beni kimse beğenmiyor.

Olumlu düşünce : Hayır aslında kendime karşı

ön yargılıyım ben böyle düşünüyorum. Başkası aksini

düşünüyor olabilir.

Olumsuz düşünce: Başarılı olamıyorum ve sorumluluk
almaktan korkuyorum.

Olumlu düşünce : Kendime neden şans tanımıyorum.
Başkası başarabiliyorsa ben de başarabilirim.

Kendinizle sürekli yapıcı bir şekilde konuşarak bu durumları
değiştirebileceğinize inanın. Zamanla bilinçaltınız bu mesajları
kabul edip iyileşmenizi hızlandıracaktır.

İnsanlar bir sorunla karşılaştıklarında iki çeşit tepki oluşur.
Bunlar dövüş ya da kaç tepkileri.

Ya ne olursa olsun mücadele etmek yada teslim olmak
şeklindedir. Kötü düşüncelerinize teslim olmaz ve
başaracağınıza inanarak çalışırsanız günbegün değiştiğinizi ve
mutlu olduğunuzu göreceksiniz.

 

Depresyon ve Anksiyate

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder