Hurriyet Spor

Bumerang - Yazarkafe

Yandex kullanmanın avantajları

Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz arama motoru Yandex gün geçtikçe daha popüler hale geliyor. Mobil alanında da kullanılan Haritalardan, e-posta ve çeviri hizmetine, dosya barındırmaya(Yandex Disk) ve videolara varıncaya kadar bir çok hizmeti bünyesinde barındırıyor.
Bu da Yandex'in Google tekeline karşı güzel bir alternatif olmasını sağlıyor.
Larry Page ve Sergey Brin Google’ı kurmadan önce, Ilya Segalovich ve Arkady Volozh zaten Rusya’nın en büyük web arama motoru olan Yandex’i yaratmıştı. Google web sitelerinin Pagerank hesaplanmasına odaklanırken, Yandex'in sıralama algoritması, kelimelerle belgelerin, bir aramanın sorgusuyla alaka düzeyini hesaba katar.
Her iki arama motoru da, sıralamaları nasıl belirlediklerine göre oldukça benzer olacak şekilde geliştiler. Şu an itibariyle, Yandex Rusya’da pazar lideri olmaya devam ederken, Yandex, arama pazarının yüzde 50’sinden fazlasına, Google’da ise yüzde 45’e ulaşıyor. 
Yandex'in erişimi ve Google'a olan avantajları hakkında daha fazla bilgi için okumaya devam edin.

Rusya'da Yandex'in peşinden gelmek, aslında 90 milyon kullanıcısı olan Avrupa'nın tüm Avrupa'daki en büyük İnternet pazarı olması nedeniyle oldukça önemli. Ek olarak, Rus İnternet penetrasyonu, diğer birçok Avrupa ülkesindeki yüzde 80-90 oranına kıyasla sadece yüzde 70'tir . Bu, Rusya'nın son birkaç yılda yıllık büyüme rakamında çift haneli rakamlara devam etmesine izin veriyor.
Yandex pazar payı sayıları son birkaç yıldır artmazsa da göreceli olarak sabit kaldı ve Yandex'in Rusya'da baskın arama motoru olacağına inanıyorum.
İşte Yandex'in Google'a karşı sağladığı beş avantaj: Bu da Yandex'in gelecekteki payını uzun süre koruyacak.
1) Yandex bir portaldır . Yandex, tüm Rusya'daki ve birçok Rus için en büyük medya merkezi olan Yandex.ru, güne başladıkları yerdir. Aslında, Yandex, Rusya’nın en büyük medya kuruluşu .
Aynı Google gibi, Yandex ücretsiz e-posta, canlı trafik haritaları, müzik, video, fotoğraf saklama ve daha fazlasını sunar. Bu özelliklerin birçoğu, kullanıcıları Google markasını tanıtarak, Google’ın tüm dünyada kabul görmesini sağlamak için kullandığı ürünlerden bazılarıdır. Google, Google alternatiflerini kullanmak için kullanıcıları Hotmail, Mapquest ve hatta Dropbox gibi daha zayıf ürünlerden uzak tutabildi. Rusya'da, daha iyi olmasa bile Yandex sürümleriyle karşılaştırılabilir olduğundan Google bu fırsattan yararlanamayacaktır.
2) Yandex, Rusça arama için daha iyidir. Yandex, özellikle Rusya pazarı için oluşturuldu ve belirli Rusça arama zorluklarını daha iyi çözebildi. Genel olarak, Google, İngilizce dışındaki aramalarda hecelemeyi amaçlayan kullanıcı ayrıştırmada neredeyse etkili değildir, ancak Rusça'da daha da zayıftır.
Örneğin, Rus dili oldukça etkilenir ve bazı kelimeler 20 farklı sonla bitebilir. Tüm Rus isimlerinin gramersel bir cinsiyeti vardır ve ismin cinsiyeti cümle içindeki kelimelerin geri kalanını etkileyecektir. Bireyin adının yazımı bile cinsiyete göre değişebilir. Örnek olarak, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in eski karısı sadece Putin yerine “Putina” soyadına sahip. Google’ın araması, yazıldığından yalnızca belirli bir kullanıcı sorgusu ile ilgili sayfaları sıralarken, Yandex, kullanıcının yazımına bakılmaksızın eşanlamlılarını ve kullanıcı niyetini ayrıştırabilir. Sonuç olarak, yüksek oranda virüslü arama sorguları için Google, daha zayıf arama deneyimi sunuyor ve bu nedenle bir kullanıcının neden Google’ı daha sık kullanması gerektiğine dair sağlam bir urum göstermiyor.
3) Yandex, Android'de bile popüler. Google, Android’de Google’da arama yapmanın doğası gereği mobil aramaları geliştirmek için Android mobil işletim sistemini kullanabilse de, Rusya’da etkili değildir. Rusya'da, Android, Rusya mobil pazarının yüzde 70'inden fazlasına sahiptir; henüz Yandex'in bu Android cihazlarda arama pazarının yüzde 52'si hala var.
4) Yandex, Rusça . Rusların Rus markalarına yakınlığı olsa da, yabancı ürünleri de seviyorlar. Bununla birlikte, Snowden / NSA skandalı sonrasında, Ruslar Yandex'i Google’a güvensiz oldukları için kullanmayı tercih edebilirler.
5) Yandex'in algoritması spam için daha iyi hesap verebilir. Rus çevrimiçi pazarı doğrudan link spam yöntemleri için ünlüdür. Yalnızca arama sıralamasını artırmak amacıyla bağlantılar satmak için var olan sayısız “reklam” ajansı var. Sonuç olarak, Yandex, algoritmalarındaki bağlantıları ülkenin belirli bölgelerinde yürütülen ticari sorgular üzerinde kullanmayacağını açıkladı. Bunun yerine, Yandex yalnızca kullanıcı deneyimini ve anahtar kelime sıralaması metriklerini kullanır. Yandex'in bu çabası hala erkendir, ancak Yandex'in Google'dan daha kaliteli sonuçlar üretmesine izin verebilir. İkincisi, şüphesiz spam bağlantılarını filtreler, ancak büyük olasılıkla hala düşük kaliteli bağlantılara kredi veriyordur.
Özetle, Yandex rakipleri Rambler ve Mail.ru’nun son birkaç yılda pazar payını artırırken, Google’ın Rus arama pazarındaki pazar payı gerçekte biraz düştü. Yandex, Rusya dışında henüz var olmayan pazar gerçekleri nedeniyle Google’ın pahasına büyümeye devam edecek gibi görünüyor.
Rusya’da web’in büyümesinin devam etmesinden kaynaklanacak yüksek risk ve avantajlarla, Google’ın mücadeleyi bırakmamasını bekleyebiliriz (yasal olarak yasaklanmadıkça). Google’ın baskın arama motoru olmaya çalışmak için Google’ın ne tür yatırımlar ve devralmalar kullanacağını görmek çok ilginç olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder